Thursday, December 3, 2009

Nachu Svenson är i Malmö Second life varje dag!

I Malmö Second life Sandbox träffar jag Nachu Svenson som kommer från Madrid i Spanien. Han besöker Malmö i Second life varje dag för han gillar sverige och svenskar och tycker om att komma hit för att prata.

Xeo som är värd är med och tipsar om att man kan använda google stranslate när Nachu inte hittar orden.


Nachu har varit i Sverige förra sommaren och vill tillbaka, han gillar människorna och naturen, parkerna. Han är 21 år och kan säga "jag alskar dig" och "du gamla du fria" på svenska. Han berättar att han hade fått en lista med Svenska ord från en svensk ord med översättning från Spanska till Svenska, men att han hade tappat bort den. Jag passar på att fylla på ordförådet så att Nachu lär sig att säga "Julgran" varpå Nachu lär oss säga "Arbol de navidad".


Jag frågar vad han gillar med Malmö i Second life och han svarar:

- I go to Malmo every day in SL becuase i find people on sweden and i speak =)

Xeo berättar om ishotellet och Nachu säger att han gärna vill komma till Sverige igen.
Jag lämnar Xeo och Nachu i sandlådan och går vidare.

Ännu ett trevlig möte i Second life Malmö! :-)))

Mvh

Urban Eriksson (Ui Beam) Sweden island

No comments:

Post a Comment